Jak reklamować sklep internetowy?

Trudno dziś wyobrazić sobie sukces w branży handlu elektronicznego bez odpowiedniej, aktywnej reklamy. Idealnie skonstruowany, najbardziej funkcjonalny i oferujący najlepsze produkty sklep internetowy bez klientów nie znaczy nic. Istnieje wiele sposobów na to, aby przyciągnąć do swojego sklepu nowych użytkowników. Oto niektóre z nich:

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie to doskonały sposób na zaznaczenie swojej obecności w sieci. Przy ograniczonych możliwościach finansowych warto postawić na tę formę reklamy. Pozycjonowanie, nazywane też SEO, związane jest z optymalizacją treści serwisu i skutecznym wywindowaniu jego pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne? Wystarczy postawić się w roli użytkownika poszukującego określonych treści w internecie. Większość z internautów zatrzymuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Znalezienie się na wysokim miejscu w rankingu wyszukiwarek pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Pozycjonowanie warto zlecić zewnętrznej firmie, która posiada doświadczenie w tego typu działaniach.

Katalogi firm

Informację o sklepie internetowym można umieścić w katalogu firm. Tworzymy w nim swego rodzaju wizytówkę firmy, która będzie zawierała między innymi adres internetowy sklepu. Oprócz dużych katalogów stron istnieją także mniejsze katalogi branżowe. Dobrze jest wybrać takie, które w największym stopniu pasują do profilu działalności.

Serwisy aukcyjne i porównywarki cen

Korzystając z popularności dużych serwisów aukcyjnych możemy „podpiąć” nasz sklep pod ich działalność. Taką możliwość daje np. Allegro, pozwalające na przyłączenie istniejącego już sklepu do grupy Allegro. Dobrym pomysłem może okazać się również stworzenie profilu sklepu w popularnych porównywarkach cen np. Ceneo.pl.

Mailingi i newslettery

Te formy reklamy wykorzystują możliwości, jakie dają operatorzy poczty internetowej. Mailing może przybierać różne formy od tekstowej po interaktywną. W wiadomości zamieszczane są linki, które przekierowują adresata do konkretnego miejsca w sklepie internetowym. Z kolei Newslettery dostarczają klientom informacji o nowych produktach lub promocjach. Takie działania warto targetować, czyli kierować do określonej grupy docelowej. Ich skuteczność jest wówczas znacznie wyższa.