Kto płaci za zwrot towaru drogą online?

Według statystyk, które podaje CBOS, już prawie połowa Polaków kupuje przez internet i wyraźnie widać, że tendencja ta będzie w najbliższym czasie wzrastać. Mimo tego, że zakupy przez sieć niosą ze sobą wiele zalet, wśród których najważniejszymi są oszczędność czasu oraz wygoda, czasami dochodzi do takich sytuacji, kiedy po otrzymaniu zamówionego produktu, pojawia się niezadowolenie i chęć zwrotu. Każdy z nas ma do tego prawo i istnieje ustawa, która gwarantuje nam taką możliwość. W tym momencie może pojawić się pytanie, kto ma ponieść koszty związane ze zwrotem towaru. Każdy z nas ma 14 dni od momentu odebrania przesyłki na to, aby bez podawania powodów, zwrócić ją. Akt prawny mówi o tym, że koszty przesyłki zwrotnej leżą po stronie konsumenta. Jednak jeśli sklep internetowy, z którego pochodzi zamówienie nie poinformuje wyraźnie o tym, że mamy zrobić to na własny koszt poprzez zamieszczenie regulaminu zakupów albo dołączenia informacji w formie pisemnej razem z paczką, wtedy musi liczyć się z tym, że to on zostanie obarczony tego rodzaju płatnościami.

Zwroty produktów w cenach promocyjnych oraz koszty pierwszej wysyłki

Ustawa jasno określa, że koszt przesyłki zwrotnej leży po stronie kupującego. Jednak również w takiej sytuacji powinien on otrzymać zwrot za koszty pierwszej wysyłki ze sklepu internetowego. Mamy prawo do tego, żeby żądać takiego zwrotu, ale tylko w wysokości najniższej możliwej opcji dostawy, która dostępna jest w ofercie danego e-sklepu. Jeśli zależało nam na czasie i wybraliśmy przesyłkę ekspresową albo zawierającą dodatkowe ubezpieczenie, nie ma co liczyć na pełną rekompensatę poniesionych kosztów. Jeśli kupujemy produkty w cenach promocyjnych lub z wykorzystaniem odpowiednich kodów rabatowych, mamy takie same prawa odnośnie zwrotu, jak gdyby zamówiony przez nas towar znajdował się w normalnej cenie. Dlatego też warto korzystać z takich rozwiązań i kupować produkty taniej, gdyż zawsze możemy je bezproblemowo zwrócić. Zanim zdecydujemy się na zakupy warto przeczytać regulaminy, które dostępne są na stronie sklepu internetowego, te powinny dawać nam jasne informacje dotyczące tego, jak będzie przebiegał zwrot i kto poniesie jego ewentualne koszty. 

 

Story Page