Zalety gościnnych wpisów na blogu
Blogi zdominowały przestrzeń internetową. Cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. To na blogach poszukujemy rozrywki, porad, ciekawych inspiracji i pomysłów. Dlatego tzw. guest blogging, czyli gościnne wpisy na blogach stały się ogromną szansą na wypromowanie własnej marki, produktów czy usług.
Koncepcja guest bloggingu
Idea jest niezwykle prosta. Przygotowujemy ciekawy wpis, a następnie za zgodą autora umieszczamy go na jego blogu. Możemy w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Z kolei sam właściciel bloga otrzymuje darmowy wpis i może zwiększyć ruch na swojej stronie, zyskując dzięki temu nowych czytelników. Nikt nie traci. Wszyscy zyskują. Tego typu gościnne wpisy są bardzo częste na blogach modowych, kulinarnych czy kulturalnych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamieszczać wpisy również na blogach firmowych, powiązanych ze stroną firmową.
O zaletach gościnnych wpisów
Wpisy gościnne mają znaczenie nie tylko z punktu widzenia wizerunku firmy. Wpływają również korzystnie na pozycjonowanie. Można dzięki nim rozbudować profil linków. Zdobywanie wartościowych linków przychodzących to jedna z podstawowych zalet guest bloggingu. Zanim jednak zdecydujemy się na zamieszczenie wpisu, zorientujmy się, czy dana strona jest godna zaufania, spełnia kryteria Google, posiada wysoki poziom ruchu oraz dobry profil linków. Gościnne wpisy to również doskonały pomysł na poprawę i budowę wizerunku firmy. Jeżeli nasze wpisy będą wartościowe dla odbiorców, urośniemy w ich oczach do rangi specjalistów w danej dziedzinie. Może, więc warto kupić nasze produkty czy zdecydować się na nasze usługi. Rozpoznawalność naszej marki dzięki guest bloggingowi z pewnością wzrośnie. Interesującymi wpisami otworzymy sobie furtki do kolejnej współpracy na zasadach wpisów gościnnych.
Na co zwrócić uwagę przygotowując gościnne wpisy?
Podejmując się guest bloggingu pamiętajmy przede wszystkim o wartościowym tekście. Powinien on być atrakcyjny dla odbiorców. Musi oczywiście również w jakiś sposób być skorelowany z innymi treściami na blogu. Zamieszczanie tekstu o ubezpieczeniach na blogu o rękodziele raczej nie ma większego sensu. Zwracajmy uwagę na to, aby treść była unikalna. Uznanie tekstu za duplicate content nie przyniesie nam korzyści, wręcz przeciwnie. Może jedynie osłabić wizerunek naszej firmy.
Nie zapominajmy również o promocji wpisu. Chodzi o to, aby dotarł do dużej grupy odbiorców. Zamieśćmy, więc informację o nim w social mediach. To doskonały kanał na zwiększenie zasięgu blogowych wpisów.