Wiedza niezbędna każdemu właścicielowi e-biznesu

biznes online

Pomimo tego, że wiele osób wejdzie na Twoja stronę to tylko niewielki odsetek cos u Ciebie kupi czy skorzysta z oferty. Cała reszta uczestnicy w wędrówce na różnych poziomach tzw. Ścieżki zakupowej.

Ścieżka zakupowa-, co to takiego?

Podstawowa ścieżka zakupowa, czyli tzw. AIDA składa się z czterech części, przez które przechodzi konsument:

  1. Wie, że produkt istnieje
  2. Jest nim zainteresowany
  3. Chce go posiadać
  4. Zaczyna działać

Ci, którzy zdecydowali się coś kupić na Twojej witrynie znajdują się na etapie 4. Inni, którzy tego nie zrobili, utknęli na tych 1- 3. Musisz jednak sprawić, aby stali się Twoimi klientami i przeszli do kolejnych etapów.

Nie jest to jednak takie proste jak się wydaje. Jeśli nie włożysz w to wystarczająco wysiłku, odbiorcy więcej nie wejdą na Twoją stronę, przez co stracisz ich ogromne ilości. Z wielu niewiadomych przyczyn, nie będą zainteresowani dalszymi etapami.

W tym celu potrzebna jest odrobina doświadczenia, aby potrafić określić, co oddziałuje na klientów. Dzięki takim działaniom, Twoja ścieżka pozyska znacznie lepsze efekty i wygląd, a co zatem idzie większość konsumentów skłoni się, ku kolejnym ruchom składania zamówień.

Niżej przedstawię Ci kilka rad, które powiedzą Ci, w jaki sposób możesz poprawić swoją zakupową ścieżkę:

Świadomość prowadząca do zainteresowania

Jedna grupa ludzi dowie się całkowicie przypadkiem o Twoich towarach, zaś inna poszukując tego właśnie konkretnego produktu, który jest im akurat potrzebny.

Właśnie ta druga grupa powinna Cię zainteresować, ponieważ to do nich swoją ofertę kierujesz. Jeśli jednak, nie zapewnisz im tego, czego szukają, przejdą do konkurencji. Musisz, więc potrafić dobrze o tym poinformować. Najważniejsze jest pierwsze 5 sekund w czasie, których Twój potencjalny klient powinien wiedzieć, czym jest Twoja witryna, co może tam zrobić i dlaczego. Jeśli odpowiedzi nie uzyska, odejdzie.

Aby taka sytuacja Cię nie dosięgła, zdobądź wiedzę na temat tego, jak pisać teksty oferty. Bardzo dobre wzmacniają przesłanie zdjęcia, które są odpowiednio dobrane do oferty.

Przejście z zainteresowania do pragnienia posiadania

Czy wchodząc na jakąś stronę zastanawiasz się, czy to właśnie ta konkretna oferta, jest doskonała dla Ciebie oraz dlaczego wybierzesz właśnie ją? Jeśli tak, to już wiesz, co myślą klienci odwiedzając Ciebie. Powinieneś, więc działać w taki sposób, aby potencjalnym klientom pokazać, że to właśnie Twoja oferta jest najlepsza.

Chce to mieć, więc kupię

Z pewnością wielu przedsiębiorcom wydaje się, że jeśli klient się nad jakimś towarem zastanawia lub ma go już w koszyku to na 100 procent go kupi. Czy aby na pewno?

Do kupna jeszcze długa droga. Czy zdajesz sobie sprawę, że swoje koszyki porzuca prawie 77 % klientów? Jak ich powstrzymać?

Dobrym sposobem są np. kupony rabatowe z czasowym ogranicznikiem.

Poprawiona ścieżka zakupowa

Postaraj się skorzystać ze wskazówek dotyczących ścieżki zakupowej, aby zyskać jak najwięcej klientów. Postaraj się utrzymać nie tylko tego, co do Ciebie wraca, ale także tych, którzy próbują odejść.

Dodajemy bloga

Zakładając bloga i publikując treści potencjalnym klientom zachęcisz ich do współpracy.