Automatyzacja marketingu internetowego
Internetowe działania marketingowe z każdym rokiem stają się coraz trudniejsze. W sieci pojawia się coraz większa konkurencja, która nie śpi i nie pozwala na przejęcie prowadzenia. Zajęcie pierwszego miejsca w obecnej chwili niczego nie gwarantuje, łatwo zostać zdetronizowanym.
Internet rządzi się swoimi prawami, a dodatkowo poddawany jest ciągłym zmianom. Google zmienia algorytmy, wprowadza do nich nowości i nagle okazuje się, że stosowane od miesięcy techniki przestają działać i trzeba cały proces zaczynać od początku, a sporo czasu należy poświęcić na naukę nowych zagadnień. Nie tylko internet się zmienia, zmieniają się takę użytkownicy, zaczynają interesować się innymi sprawami, szukają skuteczniejszych rozwiązań dla siebie. W sieci jest tak wiele firm i sklepów internetowych, że przeciętny użytkownik nie zwraca na nie uwagi, nie zatrzymuje się dłużej w sklepie, który go nie interesuje albo wydaje się niezbyt przejrzysty, tylko od razu wychodzi z niego i wpisuje w wyszukiwarkę inny adres.
Skupienie na użytkowniku
Nowoczesny marketing skupia się na konkretnym użytkowniku sieci, nawet jeżeli nie jest on jeszcze klientem, to na pewno jest potencjalnym klientem. Jak go przekonać do zakupów? Jest to bardzo ważna kwestia w marketingu. Nowoczesny marketing internetowy chce nakłonić użytkowników sieci do podania swoich danych kontaktowych oraz preferencji, dzięki temu w przyszłości firma będzie mogła przesłać mu indywidualnie dobraną ofertę, która będzie skrojona na potrzeby konkretnego użytkownika. Właśnie tutaj w grę wchodzą narzędzia, które automatyzują proces pozyskiwania danych. Automatyzacja marketingu internetowego ma wiele zalet, a jedną z ważniejszych jest to, że wszystko odbywa się samodzielnie. Praca ludzka jest minimalna, dzięki temu sprzedawca może zająć się prawdziwie ważnymi dla niego sprawami, a nie skupiać się na marketingu internetowym. Automatyzacja to doskonałe rozwiązanie dla małych, jak i dla dużych firm, a narzędzia można dobrać do profilu i zasięgu działalności. Nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na zautomatyzowanie chociażby części procesów – przekłada się to na ich zyski!
Jaką wiedzę daje automatyzacja?
Jaką wiedzę daje automatyzacja? Pozwala ona sprawdzić najistotniejsza zagadnienia, związane z danym użytkownikiem. Strona, poprzez umieszczenie w komputerze użytkownika plików cookies, może obserwować ile razy dziennie dany użytkownik wchodził na stronę, czego szukał, co kupić i jaka grupa produktów najbardziej go interesowała. Dzięki tym informacjom firma jest w stanie tworzyć programy i kampanie, które będą skupiały się na zadowoleniu najliczniejszej grupy klientów. Dane z plików cookies oraz adres e-mail pozwalają na tworzenie indywidualnych ofert dla określonych klientów. Na przykład, jeżeli klient długi czas oglądał czapki wełniane, ale nie zdecydował się na zakup, być może zniechęciła go cena. Do takiej grupy klientów można wysłać e-mail z kodem zniżkowym albo z darmową wysyłką. W ten sposób skuteczniej można realizować swoje zadania, a zyski firmy zwiększają się.