Na co zwraca uwagę Twój klient - zwróć na to uwagę i Ty!

Gdy wybierzesz już dla swojego sklepu internetowego platformę, wybierzesz oprogramowanie i zaczniesz stawiać pierwsze kroki w nowym biznesie, zastanów się, co jest najważniejsze na stronie sklepu, co warto wyeksponować, z czego zrobić atut, a co lepiej napisać małym druczkiem. Na pewno byłeś nie raz w sytuacji odwrotnej – klienta e-sklepu – i potrafisz wymienić parę ważnych kwestii, nad którymi trzeba dobrze popracować, bo po prostu na to się zwraca uwagę.

KLIENT MA WYBÓR

Trzeba pamiętać, że Internet w dzisiejszych czasach jest usłany sklepami internetowymi i jest to nadal prężnie rozwijająca się branża. Najlepsi uaktualniają swoje sklepy i funkcje jak najczęściej, śledzą trendy, prężnie rozwijają swój dział marketingu.

Najczęściej określanymi cechami, na które zwraca uwagę klient to cena (niższa w porównaniu do sklepów stacjonarnych), bezpieczeństwo czy łatwiejszy dostęp do produktu.

CENA – często najważniejsza kwestia sprawiająca, że klient decyduje się zakupić towar u nas a nie w innym sklepie. Oczywiście może działać także odstraszająco. Niestety taki mamy czas, że liczymy każdy grosz i jeśli porównujemy cenę produktu w różnych e-sklepach, wygra ten oferujący najtańszą.

CZAS DOSTAWY – 88% respondentów liczy na szybką i bezproblemową dostawę. Gdy nasza oferta nie może równać się z innymi sklepami, pora się zastanowić czy chcę pozyskać nowych klientów, czy nie.

BEZPIECZEŃSTWO – klienci chcą czuć się pewnie zawierając transakcję. Domagają się pewności, że otrzymają zwrot pieniędzy w razie braku przesyłki z produktem lub jej opóźnieniu. Nikt nie lubi kupować kota w worku. Ważna jest także możliwość odstąpienia od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Inne cechy to:

  • wiarygodność sklepu

  • gwarancja ochrony danych osobowych

  • dostępny regulamin

  • szeroki asortyment

  • popularność sklepu

  • wygląd sklepu

Chcąc przeprowadzić świetną kampanię reklamową, stać się lepiej rozpoznawalnym, zwiększyć swoje standardy a przede wszystkim zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż – bo przecież wszystko to dla nich, klientów – zastanów się jak bardzo jesteś konkurencyjny dla innych sklepów internetowych. Zrób research swoich rywalów jak i analizę swojego biznesu. Może jesteś w stanie udoskonalić jedną z kluczowych cech, które zostały wymienione w tym artykule?