Budujemy rozpoznawalność marki

W słowniku znajdziemy definicję mówiącą, że marka to nazwa, znak, symbol, który identyfikuje się z producentem lub sprzedawcą produktu. Oczywiście w praktyce trudno ograniczyć markę wyłącznie do nazwy, znaku czy symbolu. Tak naprawdę chodzi tutaj o wartość. Prawdziwa budowa marki zaczyna się nie od znaków graficznych, a od wizualizacji wartości, jakie dana firma chce przekazać.

Jeśli jesteś osobą publiczną, czy organizacją i potrzebujesz zmiany marki, powinieneś zastanowić się nad tym, co jest najważniejsze dla Twoich klientów. Właśnie od tego powinieneś zacząć budowę marki. Jakiekolwiek nie byłyby Twoje usługi, dostarczając jakąś wartość – nie działasz dla siebie, a dla innych, bo to właśnie oni to kupią lub nie.

Komunikacyjne elementy marki
Budując markę musisz zapytać siebie o to, co będę z tego miał? Jeśli jesteś grafikiem, powinieneś zastanowić się nad tym, jaką wartość otrzyma Twój klient. Chodzi więc o to, aby jasno i klarownie określić swoją misję. Co więcej, powinna być ona kierowana nie tylko do klientów, ale również do pracowników, tak aby rozumieli co robią i co najważniejsze – po co to robią. Komunikacja nie kończy się jednak na misji. Chodzi tu o wszystko, co trafia do uszu konsumentów. Nic dziwnego, że content marketing staje się coraz popularniejszy, ponieważ dzisiaj to komunikacja jest jednym z ważniejszych elementów marketingu. Mówimy tu o takich kanałach komunikacji z klientami jak media społecznościowe, treści na naszej stronie internetowej, przekazy reklamowe, nasze wystąpienia na imprezach i prezentacjach oraz sposób sprzedaży osobistej.

Behawioralne elementy marki 
Dobra marka nigdy nie będzie działać krótkoterminowo, ponieważ to zbyt kosztowne. Chodzi więc o to, aby marka swoim zachowaniem realizowała wszystko to, co postanowiła przekazać w swojej misji. Podejście do konsumenta jest więc niezwykle istotne. To właśnie ono ma dawać jemu unikalną wartość i rozwiązywać jego problemy. W ten sposób konsument zaczyna on ufać marce i nie szuka innych rozwiązań. Takie budowanie lojalności z marką odbywa się przez doświadczenia, które klient odczuwa w momencie styczności z nią. Sposób zachowania firmy wobec jej klientów będzie najważniejszym wyznacznikiem tego, jak postrzegana jest jej marka. Pamiętaj jednak, że elementy behawioralne to nie tylko zachowanie wobec klientów, ale też zachowanie wobec pracowników firmy.

Wizualne elementy marki
Chodzi tutaj o takie rzeczy jak logo, księgę znaku, kolory oraz sposoby wykorzystania grafik. Elementy wizualne to wszystko, co możemy zobaczyć, i co ma związek z daną firmą a więc też wygląd strony internetowej, wygląd bannerów, reklam, wygląd biur firmy itp. Wszystko musi składać się w jeden, spójny obraz.