Wady i zalety zakupów on-line

Ponad połowa Polaków decyduje się na zakupy online i wszystkie dane wskazują, że procent ten w kolejnych latach będzie wzrastał, aż zbliży się do tego, jaki już teraz ma miejsce na zachodzie, gdzie aż 80 procent ludzi kupuje produkty w ten sposób. Książki i odzież, to przedmioty, które nabywamy za pośrednictwem sieci najczęściej. Zaraz po nich popularne są sprzęty elektroniczne oraz kosmetyki. Polacy równie często szukają tam butów. Obok sklepów internetowych, popularne są również aukcje, na przykład te, które mają miejsce na serwisie Allegro.pl. Wzrastające zainteresowanie klientów odbiło się na tym, że dużo firm, które posiadają dobrze funkcjonujące sklepy stacjonarne, otwiera się na nową drogę sprzedaży, czyli internet.

Wśród cech, które wpływają na atrakcyjność tego typu produktów z pewnością najważniejsza jest ta, która daje możliwość przejrzenia setek różnych produktów bez konieczności opuszczania domu. Wiąże się z tym spora oszczędność czasu. Ceny internetowe zwykle są znacznie niższe od tych, które znajdują się w punktach stacjonarnych, co pozwala zaoszczędzić. Kupujący podkreślają, że równie ważne jest to, że kontakt z nachalnymi sprzedawcami jest tutaj bardzo mocno ograniczony albo wręcz wyeliminowany, co daje możliwość oglądania i kupowania swobodnie i bez pojawiającego się skrępowania. Dodatkowo w sieci łatwiej znaleźć produkty, które są trudno dostępne i istnieje możliwość przeczytania opinii i rekomendacji innych osób, które budują zaufanie. Nie trzeba tracić czasu na stanie w kolejkach, a produkty dostarczane są prosto do naszego domu czy mieszkania.

Czy na pewno zakupy internetowe mają same plusy?

Wśród konsumentów przeważają pozytywne opinie, jednak nie należy pomijać głosów, które rzucają inne światło na tego rodzaju transakcje. Towar otrzymujemy po jakimś czasie, czasami na jego dostarczenie czekamy nawet klika, kilkanaście dni. Zdarza się, że nie pojawia się on na czas. Mimo tego, że sam zakup wymaga kilku kliknięć, trzeba znaleźć czas na to, aby przejrzeć wiele produktów, porównać je ze sobą i poczytać opinie innych internatów odnośnie produktu i sprzedawcy. Osoby, które muszą dotknąć i zobaczyć przedmiot zanim go kupią, na pewno nie polubią tej formy zakupów. Mimo tego, że w przypadku niezadowolenia możemy dokonać zwrotu bez podawania konkretnej przyczyny, to my ponosimy koszty z tym związane. 

 

Story Page