Co wymaga szczególnej uwagi podczas kupowania w Internecie?

Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w internecie, gdyż jest to rozwiązanie niezwykle wygodne i komfortowe, a jednocześnie pozwalające zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Jednak wiąże się z tym pewnego rodzaju niebezpieczeństwo, które możemy znacznie zmniejszyć, podejmując odpowiednie działania. Przede wszystkim musimy korzystać z zabezpieczonych form płatności za zamawiane przez nas produkty. Gdyby w tym obszarze pojawiły się jakiekolwiek problemy, należy zgłosić to do organizacji, która wydawała kartę, aby wszczęto procedurę obciążenia zwrotnego. Firmy depozytowe, które posiadają możliwość dokonywania płatności online są bezpieczne. Jeśli kupimy coś, co do nas nie dotrze, możemy śmiało żądać tego, aby dokonano zwrotu uiszczonej wcześniej kwoty. Należy pamiętać o tym, aby korzystać wyłącznie ze stron, które chronią nasze dane.

Jeśli na stronie nie ma symbolu zamkniętej kłódki w prawym dolnym rogu wyszukiwarki i adres internetowy nie zaczyna się od https, z pewnością nie warto ufać takiej witrynie. Niezbyt dobrym pomysłem wydaje się również korzystanie z przelewów ekspresowych, które oferuje pośrednik, jakim jest na przykład Western Union. Firma ta nie ponosi bowiem odpowiedzialności za wiarygodność odbiorcy przekazu pieniężnego, a jeśli ten będzie naciągaczem, problematyczne lub wręcz niemożliwe może okazać się odzyskanie pieniędzy. Jeśli sklep proponuje wpłatę na prywatne konto sprzedawcy, które jest otwarte na przykład w nigeryjskim banku, to w pierwszej możliwej chwili powinniśmy wycofać się z zakupów.

Na co jeszcze musimy uważać?

Konieczne jest to, abyśmy szczególnie uważnie przeczytali umowy i zwrócili uwagę na to, co napisane zostało małym druczkiem. Najważniejszymi aspektami, które powinny nas interesować są te związane z naszą odpowiedzialnością, czyli tak zwanymi karami umownymi. Obok tego ważne są punkty dotyczące obowiązków przedsiębiorcy, możliwości zwrotu zamówionego towaru oraz rezygnacji z transakcji. Jeśli mimo wszystko okaże się, że pojawił się trudny do rozwiązania spór należy jak najszybciej złożyć reklamację. Dobrym pomysłem będzie również zrobienie skany monitora, który dokumentuje wszystkie etapy transakcji i zachowanie kopii każdej wymienionej korespondencji ze sprzedawcą. Jeśli to nie pomoże, zawsze możemy skontaktować się z Europejskim Centrum Konsumenckim, który udzieli nam dalszej pomocy.

 

 

 

Story Page