Polacy uwielbiają kupować przez internet!

Zakupy dokonywane drogą online są wygodne i pozwalają oszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy. Dają możliwość porównania szeregu produktów od różnych sklepów i marek, co pozwala wybrać najbardziej korzystny i odpowiadający nam wariant. Pojawia się tam również wiele promocji i rabatów, które podnoszą atrakcyjność wyboru tej drogi nabywania produktów. Warto również wspomnieć o tym, że zakupy online nie wymagają od nas wychodzenia z domu, zarówno w samym procesie złożenia zamówienia, jak i jego późniejszego odbioru, gdyż ten z pewnością będzie miał miejsce dokładnie pod wskazanym przez nas adresem.

Minusów jest tu stosunkowo niewiele, czasami zdarza się, że musimy czekać na przesyłkę kilka dni lub też nie zostajemy dokładnie poinformowani, na jakich zasadach będzie odbywał się potencjalny zwrot i która strona poniesie jego koszty. Niezależnie jednak od tego, zawsze przysługuje nam prawo odesłania zamówionego produktu w terminie dwóch tygodni, bez konieczności podawania konkretnej przyczyny. Prawo to gwarantuje nam ustawa określająca prawa konsumenckie. Ilość e-sklepów w Polsce jest bardzo duża, bo przekracza 14 tysięcy i prawdopodobnie wraz z biegiem czasu, będzie jeszcze wzrastać. Wiele ze sklepów stacjonarnych zaczyna przenosić swoje produkty do internetu, co pozwala im dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów oraz generuje poważne zyski.

Handel elektroniczny bezkonkurencyjny!

Jak wskazują statystyki i badania rynkowe, Polacy coraz częściej na miejsce zakupów, wybierają internet. Handel elektroniczny jest natomiast najszybciej rozwijającą się gałęzią polskiej gospodarki. Jego wartość systematycznie rośnie i szacuje się, że do końca tego roku może wynieść aż 30 miliardów złotych, co jest kosmicznie dużą kwotą. Ciekawa jest również to, że Polska jest krajem, który w tej dziedzinie rozwija się najbardziej prężnie w całej Europie. Już teraz około 70 procent Polaków kupuje przez internet, a pewne jest to, że liczba ta będzie w kolejnych latach i miesiącach wzrastać. Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu najczęściej z takiej formy transakcji korzystały osoby młode, mieszczące się w przedziale wiekowym 15-24 lata. Obecnie tendencja ta się zmieniła i najczęstszymi konsumentami są ci, którzy mają od 25 do 34 lat. Obok tego coraz więcej osób starszych zaczyna interesować się taką formą zakupów.

 

 

Story Page